fredag 8 augusti 2008

Sista trippen

Sista semestergrejen blev Norge med broder. Det var mysigt och roligt. Hyrde campingstuga, pratade fejknorska (kunde inte sluta, det låter så kul!), besteg utsiktsberg, fiskade i Saltströmmen, spelade brors brädspel, fortsatte akvarellmålandet, vjyssade nattskrikande barn, förvånades över att det inte alls var så dyrt i Norge och åkte en massa bil (det är LÅNGT till grannlandet). Vi var alltså i Bodö, en verkligen fin och fräsch stad. Som enligt den historiska beskrivningen jämnades med marken 1940, och därför känns staden så ny. Jag brukar inte så ofta känna mycket för städer som jag besöker under semestrar, men Bodö skulle jag faktiskt kunna bo i, charmades av byen.

Nu kan jag sammanfatta denna års sommar. För den börjar faktiskt ta slut, träden har på sina håll fått en del gula löv och det är kyligt i luften. Sammanfattningen blir: Bilåkande, familjeaktiviteter, kompisar, kappsäcksliv, lagomt ansträngande aktiviter, samvaro, lära känna ny liten människa. Nu närmar det sig jobbstart för sambon. Jag fortsätter ju hemmatillvaron med den lilla knodden...

Inga kommentarer: