tisdag 30 september 2008

Mest synd om mig

Provar att äta mjölkfri kost sen igår. Lilla U har utslag på benen, kanske en reaktion på mjölk? Shit, vad svårt det är att hitta produkter som inte innehåller mjölk, grädde och liknande, plus smör/margarin, skummjölkspulver eller ost. Vad tusan äter man på mackan om man inte vill äta kött (tex skinka eller leverpastej) när jag inte får äta ost?? Efter jag har ätit blir jag nästan alltid sugen på nåt sött, en last jag har. Svårt att inte få proppa en bulle eller en kaka eller nåt sånt. Blev tvungen att sticka och köpa mörk choklad. Det får jag i alla fall äta. Men sötbehovet kvarstår, måste väl gå och ta en frukt. Jättekul när det är fikasugen jag är. Är hos föräldrarna ikväll och det vankas tårta här, men icke för mig. Phuuhuhu... (<- ska imitera mig gråtandes) Fast egentligen vem är det synd om? Mig eller min dotter som har utslagen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker synd om er båda. Hoppas utslagen försvinner av sig själva och att ni kan äta mejeriprodukter.
Kram Sandra

Sara sa...

Tjenamoss! Jag tror att vanligt hårdost innehåller väldigt lite laktos, har att göra med tillverkningsprocessen eller nåt sånt. Kolla upp det, kanske du kan äta det ändå?

Anonym sa...

Nu har ju din egen lilla dr pratat med den riktiga dr:n om detta (tack Mats) och då tycker jag vi gör som den mer kloke av oss tyckte nämligen avvaktar tills 6-mån-kontrollen - så ät på som vanligt och skippa ynklet.
/Han som är själv ikväll

85 kvm hus med innehåll sa...

Sandra: Jo, det vore ju det bästa! Hoppas på det jag också.

Sara: Jag tror inte det är laktos specifikt som är problemet, utan mjölkproteinet. För jag ska tydligen inte kunna dricka laktosfri mjölk, utan det måste vara havremjölk. Attans!!

Dr U: Men då får jag ju inte ynkla mig nåt mera...