tisdag 7 februari 2012

Svenska i skolan

Jag är intresserad av metoden Skriva sig till läsning (ASL). Och igår hade vi föreläsning av/med Erica Lövgren som är expert på området. Jag blir så sugen att använda mig av metoden och tänker faktiskt tillämpa den när jag få möjlighet. Roligare för eleverna och roligare för mig.

Ni kan hitta Erika Lövgren på nätet och kan läsa om metoden ASL bland annat.

Mer svenskakurs-grejs: Har precis börjat läsa Hungerspelen. Jag säger bara 'hömhöm, verkar vara för mig.' Alltså PRECIS för mig, helt rätt genre. Apokalypsen. Framtiden. Tror den har premiär som film alldeles snart.

4 kommentarer:

Sara sa...

Mina pojkars gamla lärare, duktig som bara den! :)

85 kvm hus med innehåll sa...

Ja, Herregud vad jag fick prestationsånger! Skitduktig. Engagerad.
/K

Braindumps sa...

thanks a lot for your blog such a great blog posting thanks for sharing this post.

حاتم النجار sa...


شركة مكافحة حشرات بالخبر